ראש המל"ל הגיע לוועדת חו"ב; "במשך שנים רבות המל"ל נשאר מאחור"

איתי גדסי No Comments on ראש המל"ל הגיע לוועדת חו"ב; "במשך שנים רבות המל"ל נשאר מאחור"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק, בפתח סקירת ראש המל"ל: "במשך שנים רבות האיזון בין מערכות הביטחון, בעיקר גופי המטה, לא היה מאוזן, והמטה לביטחון לאומי נשאר מאחור ביחס לגופים אחרים"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החוץ הביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, שומעת בשעה זו את סקירתו של ראש המטה לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא. בפתח הדיון, שהינו דיון חסוי, נשאו יו"ר הוועדה וראש המל"ל דברים פתוחים לתקשורת.

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק: "אני מקדם בברכה את הופעתו הראשונה של ראש המטה לביטחון לאומי , ידידי ד"ר איל חולתא, בפני ועדת החוץ והביטחון. אני שמח מאוד שדיון כזה מתקיים – הוא ברור מאליו, אבל חשוב.

"המקום שהמטה לביטחון לאומי תופס היום במערכת קבלת ההחלטות הוא מרכזי וחשוב. במשך שנים רבות האיזון בין מערכות הביטחון, בעיקר גופי המטה, לא היה מאוזן, והמטה לביטחון לאומי נשאר מאחור ביחס לגופים אחרים.

"איכות קבלת ההחלטות נמדדת לרוב באיכות עבודת המטה ועבודת ההכנה, עוד בטרם קבלת ההחלטה ע"י ראש הממשלה והקבינט. המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי נדרשים לתכלל את עבודת המטה בתחומי הביטחון הלאומי, בנושאי רוחב שמשפיעים על כולנו ברמה הלאומית, ולא רק בנושאי ביטחון.

"אני מכיר מקרוב את ההשפעה שיש לתפקיד היועץ לביטחון לאומי על נושאי הביטחון הלאומי, גם כגורם מייעץ לראש הממשלה ולקבינט, וגם כגורם אשר מוציא לפועל חלק גדול מהחלטותיו של ראש הממשלה.

"על כן, אני חושב שדיון פורה בין חברי הוועדה לד"ר חולתא הוא חיוני על מנת לקיים שיח בנושאי מדיניות ולוודא כי מנגנון ההוצאה לפועל של החלטות הקבינט מיושמות ופועלות בהתאם לדירקטיבה של הממשלה.

"איל, אתה מגיע מהמקומות הנכונים לתפקיד. אנו מכירים הרבה שים, והמסלול המקצועי המפואר שלך, לצד הידע וההשכלה שרכשת בשנים בטרם הגעת למשרד ראש הממשלה, עשו אותך מוכן לתפקיד. אני מאחל לך בהצלחה בתפקיד ולנו דיון פורה, מעמיק ומעניין".

ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא בחר להודות ליו"ר הוועדה על דבריו ועל ההזמנה להופיע בפני הוועדה.



0 תגובות